atterhagen.com

En blogg om mig, mitt liv och min träning

Operation!!!

Kategori: Allmänt

Idag var det äntligen dax att göra ngt åt mitt synfel som jag har burit med mig sedan 8-9års åldern.
 
Jag har idag gjort FS-LASIK hos Memira Globen.
Läs mer om den operationen här:
http://www.memira.se/artikel/FS-LASIK
 
På Memira i globen jobbar det helt underbar och proffsig personal som verkligen ser till att man känner sig trygg.
 
Ett extra stort tack till klinikansvarige Angelica Lindberg
 
 
Känns helt sjukt bra att kunna slippa glasögon och linser!
 
 
 
 
Redo för operation och väldigt förväntansfull!
 
 
Får bedövningsdroppar i ögat som sved lite :)
 
 
 
Ögat spärras upp, inget gör ont under den korta operationen, jag kände ett tryck mot ögat å sedan blev det svart när hornhinnan lossades, sedan blev allt grumligt och när lasern jobbade i de få sukunderna så kände ja bara en svag fläkt i ögat och det luktade bränt hår :)
 
Jag kunde se direkt när det var klart men lite dimmigt, det har blivit bättre hela tiden. 
Jag fick ha ögonen stängda så gått det jag har kunnat i 4h. 
Nu har jag nästintill perfekt syn, 4h efter operationen!!!
Sååå coolt!
 
Nu ska jag droppa 2 sorters droppar i ögonen 6ggr/dag i 7dagar.
Snart blir man väl kallad "falköga" eftersom ja kommer se så bra ;)
Kommentera inlägget här: